Търговец отказвал клиенти от рекламация с искане на пари за експертиза, забраниха му

Общество
05.02.2016 | 11:13 ч.

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговец да заблуждава клиентите си относно правата им при предявяване на рекламация. Според предвиденото в гаранционните му карти, при трета рекламация за сходен дефект на закупена от него стока, потребителите заплащат разходите за експертиза и транспорт, ако се окаже, че вината за повредата е тяхна. Освен това, изрично е посочено, че становището на експертизата е окончателно. Така потребителите остават с впечатлението, че след него отпадат всякакви други възможности за разрешаване на казуса, което не е вярно, коментират от Комисията. Те биха могли да потърсят правата си и по съдебен ред.

Очевидно целта е клиентът да се откаже да подаде ново оплакване, след като стоката вече е поправяна два пъти и продължава да има същия дефект. По закон при три удовлетворени чрез ремонт рекламации в рамките на гаранционния срок търговецът е длъжен да развали сделката и да върне парите на потребителя, ако отново има проблем с нея. Именно това той се стреми да избегне, казват още от КЗП. В хода на проверката е установено и друго нарушение. В гаранционната карта не е посочено, че дори и да не предоставя търговска гаранция, продавачът е този, който отговаря за липсата на съответствие на стоката с договора за продажба. По закон гаранцията на стоките е до две години.

 

 

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник СИЛИСТРЕНСКИ БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.