Познатата нелоялна търговска практика да липсват промоционални стоки още в първите часове или дни на кампанията вече е доразвита - прави се уговорка, че намалените продукти може да се изчерпят още в първия ден. Това каза в сутрешния блок на Дарик радио Габриела Руменова, създател на онлайн платформата „Ние, потребителите”.
„Некоректна практика е поставянето на текстове, към които водят звездички над посочените промоционални цени на избрани продукти в брошурите, с послания от типа, че е възможно тези стоки да бъдат изчерпани още през първия ден. Законът обаче казва, че когато търговецът обвяви намаление, той трябва да осигури наличности за целия период на промоцията“, обясни експертът. Освен това, по закон, намалението не може да бъде по-кратко от един работен ден.
„След като търговецът предполага, че няма да може да осигури такова количество, каквото ще се търси, може да обяви акцията за един, два или три дни. Ако му остане, може без това послание, с червен етикет вътре в обекта пак да го продава и да привлеча клиентите“, даде съвет Руменова.
Тя разказа и за друг нечестен подход. Търговецът пуска новата промоционална брошура, на третия-четвъртия ден от промоционалния период изпраща през 3-4 медии съобщение, че конкретни стоки няма да могат да бъдат доставени поради непредвидени обстоятелства, а други пък ще се продават на по-високи от обявените в каталога цени. „Как този търговец би могъл да гарантира, че с него ще достигне до цялата аудитория, която е покрита с разпространяването на брошурите в пощенските кутии, по интернет, чрез приложенията за отстъпки? Това е некоректно поведение“, каза още Руменова.
Рекламирането на несъществуващи намаления или на оферти със скрити условия за отстъпки, чиито стойности никога не се достигат, също са нелоялни практики, посочи Руменова. „Нелоялна практика е всяко послание, което е заблуждаващо или абсолютно невярно. Много пъти виждаме в платформите за закупуване на настаняване или на пакетни пътувания надпис „цена до ... лв.“. Когато отвориш, виждаш, че тази цена въобще я няма – от 240 лева, например. Тя е от 600 нагоре. Това са кукички, които целят да „дръпнат“ потребителя, той да влезе навътре и да направи някакъв компромис“, обобщи Руменова.
Бизнес 01.04.2023 | 11:35 ч.
Бизнес 04.03.2023 | 11:13 ч.
Бизнес 18.02.2023 | 11:18 ч.
Коментирай