Маргаритов: Търговците най-често мамят с нереални намаления

Общество
30.12.2015 | 12:11 ч.

„В периоди като тозикогато има струпване на повече празници, нелоялните практики са свързани най-често с опити на търговците да подведат гражданите да купят стоки, които им представят за изключително нестандартни или в лимитирани серии, дори когато те не са такива или да им продадат подаръчни комплекти на неизгодна цена, като ги привличат с анонс за висок процент намаление, което се оказва нереално”. Това коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита за потребителите (КЗП), в интервю за списание „Икономика”. „Има и случаи, в които търговци разпространяват големи количества брошури с промоционални стоки, от които нямат достатъчно наличности, като целта е да привлекат клиенти в обектите си и да ги накарат да купят нещо алтернативно, което в повечето случаи е с по-лошо качество или на по-висока цена. Това също е нелоялна практика, която ние санкционираме. През декември са много характерни и различни томболи, но понякога търговците отказват да предоставят спечелените награди. Потребителите имат право да настояват да си ги получат или поне паричната им равностойност.” Така Маргаритов описва най-честите нелоялни търговски практики по празниците.

Той поставя акцент върху това, че съчетанието на примамливите празнични предложения на търговците с приповдигнатото настроение при покупката на подаръците се превръща в рисков фактор гражданите да станат жертва на различен тип нарушения като нереални намаления или дългосрочно обвързване с търговец при неизгодни условия. „Потребителите не трябва да позволяват да бъдат убедени, че се налага да се откажат от свои права по закон, за да се възползват от покупка при промоционални условия”, посочва Маргаритов.

„Добре е гражданите да отделят повече време преди да направят покупката, тъй като връщането й на търговеца е възможно само при добра практика или в 14-дневен срок, ако е закупена онлайн”, припомня Маргаритов във връзка с това, че по време на Коледните празници голяма част от обажданията в КЗП са били с цел консултация при какви условия могат да се върнат подаръци, които не са били харесани.

 

Управлението на „бисквитките“ (cookies) на интернет сайта на Вестник СИЛИСТРЕНСКИ БРЯГ

Сайтът използва „бисквитки“, за да оптимизира навигацията Ви в интернет.